Povinnost mít licenci Společenství při přepravě zboží se upraví

on

|

views

and

comments

Rozsah vozidel a jízdních souprav, které budou v rámci Evropské unie (EU) při přepravě zboží podléhat povinnosti mít licenci Společenství, se rozšíří. Vyplývá to z návrhu zákona o silniční dopravě z dílny Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR, kterou ve středu schválili poslanci Národní rady (NR) SR.

Cílem novely zákona je výkon evropského nařízení. Resort dopravy přiblížil, že požadavky na přístup k povolání provozovatele silniční dopravy budou od 21. května 2022 povinné i pro provozovatele, kteří používají motorová vozidla nebo jízdní soupravy pro přepravu zboží v mezinárodní dopravě, jejichž největší přípustná hmotnost přesahuje 2,5 tuny, ale nepřesahuje 3,5 tuny.

„Z povinnosti mít licenci Společenství budou nadále vyjmuty všechny přepravy (mezinárodní i vnitrostátní) prováděny vozidly, jejichž celková hmotnost včetně přípojných vozidel nepřesahuje 2,5 tuny, a vnitrostátní přepravy prováděny vozidly, jejichž celková hmotnost včetně přípojných vozidel přesahuje 2,5 tuny, ale nepřesahuje 3,5 tuny, „dodalo MDV v důvodové zprávě. Povolení provozovatele vnitrostátní dopravy a licenci Společenství stejně podle MDV nemusí mít ti, kteří poskytují služby silniční přepravy výlučně pro neobchodní účely.

Návrh zákona zároveň upraví podmínky finanční spolehlivosti, podmínky odborné způsobilosti vedoucího dopravy a provozovatele silniční dopravy, který provozuje motorová vozidla nebo jízdní soupravy pro přepravu zboží v mezinárodní dopravě, jejichž největší přípustná hmotnost přesahuje 2,5 tuny, ale nepřesahuje 3,5 tuny.

Novela se zabývá i kontrolami provozovatelů silniční dopravy, které by měly být cíleně zaměřeny na podniky se zvýšeným rizikem. Upraví se také způsob výměny informací mezi členskými státy. „Informace se budou vyměňovat kromě elektronického rejstříku provozovatelů silniční dopravy i prostřednictvím informačního systému o vnitřním trhu, tzv. IMI systém, který je již v současnosti využíván na spolupráci mezi členskými státy Evropské unie a Evropskou komisí v jiných oblastech,“ konstatuje resort dopravy. Úpravou má projít i oblast přepravy nebezpečných věcí, sankce, kompetence a jiná ustanovení vyplývající z aplikace zákona v praxi.

Na základě schváleného pozměňovacího návrhu poslance Miloše Svrček (Jsme rodina) se zároveň upraví i poskytování podpory pro provozovatele taxislužby, osobní dopravy nebo nákladní silniční dopravy v souvislosti se zmírněním negativních následků pandemie. „Vzhledem k prodloužení rámce na kompenzaci poklesu tržeb v souvislosti s onemocněním COVID-19 není časové ohraničení (do konce roku 2021) možnosti ministerstva poskytnout příspěvek vhodné,“ odůvodnil poslanec.

Share this
Tags

Must-read

Díra v zákoně trestá rodiče samoživitele, KDH navrhuje řešení

"Stát se takto při nejasně stanovených pravidlech zbavuje odpovědnosti," hodnotí daný stav právnička a členka předsednictva KDH Martina Holečková s tím, že předmětný zákon...

Odloží se splatnost pojistného za říjen i za již odložené měsíce

Ministr práce Milan Krajniak (Jsme rodina) předložil na středeční jednání vlády návrh odložení splatnosti pojistného za říjen tohoto roku. Kabinet materiál odsouhlasil a odložil...

Novelu zákona o drahách plénum schválilo, změny vyplynuly i z praxe

Zákon o drahách se upraví i na základě poznatků z aplikační praxe. Změny se týkají například odstranění dvojího povolování právnických osob na provádění postupů...
spot_img

Recent articles

More like this