Zákon o drahách se upraví i na základě poznatků z aplikační praxe. Změny se týkají například odstranění dvojího povolování právnických osob na provádění postupů posuzování shody s národními předpisy. Novelu zákona z dílny Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR ve středu schválila Národní rada (NR) SR.
Návrhem se upraví i lhůta pro přijetí žádostí o přidělení kapacity. Konkrétní lhůtu má určit provozovatel infrastruktury v podmínkách použití železniční sítě a při jejím určování respektovat pravidlo, že se nesmí skončit dříve než 12 měsíců před změnou jízdního řádu.
Upraví se také změna způsobu zmocnění certifikačních orgánů na výkon činností souvisejících s údržbou kolejových vozidel z uznávání akreditaci. Od ledna 2020 totiž v ČR existuje subjekt, který akredituje subjekty posuzování shody pro tuto činnost v souladu s prováděcím nařízením Komise.
Dvojí opravňování právnických osob na provádění postupů posuzování shody s vnitrostátními předpisy se zároveň odstraní. Určuje se pověřování posuzování shody s vnitrostátními předpisy podle zákona o drahách i při jiných subsystémech než vozidlech.

Plénum současně schválilo i pozměňovací návrh poslance Miloše Svrček (Jsme rodina), který upravuje i křižování hlavních železničních tratí. Zároveň umožňuje vyjmout část železniční infrastruktury, která nemá žádný strategický význam, z režimu zpoplatnění a oddělení správy železniční infrastruktury a poskytování železničních služeb.